Muchas fiestas y casi mi cumpleaños - Reisverslag uit Arrasate, Spanje van Linda Eisenga - WaarBenJij.nu Muchas fiestas y casi mi cumpleaños - Reisverslag uit Arrasate, Spanje van Linda Eisenga - WaarBenJij.nu

Muchas fiestas y casi mi cumpleaños

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 Februari 2015 | Spanje, Arrasate

¡Hola! Ik zal jullie weer eens bijpraten van de afgelopen dagen.

Donderdag was weer pintxopote! Dat is hier het drankje-hapje-hop-naar-de-volgende-kroeg principe. 'Pintxo' is het hapje dat je krijgt bij het drankje en 'pote' komt van het werkwoord 'poteo' dat betekent: 'lets go out and have some drinks'. Heel erg leuk! We waren door onze bovenbuurman (Jaume) uitgenodigd om mee te eten met hem en zijn huisgenoten, dus dat sla je dan niet af natuurlijk ;) Het plan: eerst pinxtopote van 19.00 tot 21.00, en dan rond een uur of 22.00 eten. Wij dachten: waaat!? oke. dat gaat dus nóóit goed komen als wij op een lege maag van bar naar bar gaan hoppen. Maar met een chocoladereep als vulling hebben we het toch maar mooi gedaan. Bij de barretjes kwamen we Jaumes huisgenoten tegen en nog andere vrienden van ze. Leuke mensen en erg gezellig.

In het appartement boven ons werd vervolgens door onze leuke Spaanse bovenburen het eten klaargemaakt. Hmmm met nacho's met erg lekkere guacamole als hoofdgerecht. Top! Daarna werd besloten de stad in te gaan. Blijkt dat je hier gewoon best wel heel erg goed kan stappen! Whah! Wie had dat gedacht, hier, in Mondragón. Great (:

Vrijdag hadden we -om een of andere onbekende oorzaak- een erg rustig bijkomdagje ;). 's Avonds kwam Aaron aan vanuit Nederland (onze studiegenoot hier in Mondragón en thuis in Nederland), met hem hebben we later in de avond nog even een drankje gedaan.

Zaterdag was Carnival-time! Donderdag hadden we gehoord dat bijna niemand verkleed zou gaan, dus dat het ook niet nodig was dat wij dat zouden doen. Om 12.00 uur werd het feest geopend met vuurwerk wat goed te zien was vanuit ons mooie kamertje op de derde verdieping. Daarna was er een optocht in de straten met allemaal superleuk verklede mensen. Dus toch! Balen.
's Middags waren we even in het centrum toen we onze bovenburen weer tegenkwamen. Zij zouden 's avonds naar het muziek'festival' in de stad en waren op zoek naar carnavalskleding. Ha! Toch nog een kans om op een goede manier carnaval te vieren. Het was dan ook erg leuk 's avonds. De mannen waren allemaal als vrouwen verkleed deden hun sexy best om lekker vrouwelijk over te komen. Haha, leuk. Ennn, opnieuw weer een laat avondje.

Makkelijk te raden dus, dat vandaag ook een lekker chill dagje was! Morgen begint school. Oef. Dan begint het echte leven. We zitten hier nu - vandaag - precies een week. Maar het voelt al zoo veel langer. Het lijkt of we hier al zeker een maand zitten en al helemaal ons leventje hier hebben. Bizar, maar wel erg tof!

En morgen ben ik jarig! De laatste uurtjes als 21-jarige zijn ingegaan. Ooo, dat is zóó gek. Post sturen mag nog jongens! De muren in mijn slaapkamer beschikken nog over genoeg ruimte (:

Ik ben héél benieuwd hoe het morgen is. Hoe de school eruit ziet, hoe de leerkrachten zijn, of het lesrooster bevalt, en of onze klas inderdaad alleen maar bestaat uit Nederlanders en twee Belgen. Ik hoop zo dat er nog andere nationaliteiten zijn. ¡Veremos!; We'll see!

Big kiss, Linda