Eerste week @ Le Clou - Reisverslag uit Meynard, Frankrijk van Linda Eisenga - WaarBenJij.nu Eerste week @ Le Clou - Reisverslag uit Meynard, Frankrijk van Linda Eisenga - WaarBenJij.nu

Eerste week @ Le Clou

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Juli 2014 | Frankrijk, Meynard

Ik ben er een week en een dag! En ik heb het heerlijk hier. Na aankomst met het vliegtuig belandden we in een soort schuur-achtig gebouw wat de luchthaven voorstelde. In deze ruimte was een bagageband van ongeveer vier meter aanwezig waar onze koffers op werden gelegd. Dit werd gedaan door een man die buiten stond en deze koffers door een luikje op de band legde. De reizigers van de vlucht moesten deze dan verder rollen naar het eind, zodat iedereen bij de juiste koffer kon komen. Weer een nieuwe ervaring ;) Een vliegveld hoeft dus absoluut niet groot of luxe te zijn.

Vervolgens pikte Luuk (eigenaar) ons op met de auto. Het was vooraf nog even de vraag of het met onze koffers zou passen, maar dit ging helemaal prima. En wauw, dan krijg je echt het gevoel dat je in Frankrijk bent! Die huisjes, het landschap, de hooibalen, de ondergaande zon, top!

Ook het zien van het team was weer echt heel tof. Leuk! Nu begint het echt! Na in de avond wat te chillen, was het tijd om te gaan slapen, want de volgende dag begon ik met 8 uur bakkertje.
Bakkertje was erg leuk. Heerlijk om zo op de camping te lopen en te gaan douchen om 7 uur als iedereen nog slaapt. Na het brood tellen, klaarleggen en ontbijten, waren we er helemaal klaar voor om de gasten het bestelde brood mee te geven. Lekker chill!

Tussen de middag voor het eerst warm gegeten met het team. Het voelde nog allemaal een beetje onwennig, iedereen was al gewend op de camping en kende de werkzaamheden, wij kwamen als vier nieuwelingen even als groentjes binnen.

Het weer was de eerste dagen echt koud. Denk je: ‘Hmm, lekker naar Frankrijk! De hele zomer daar werken op een camping, lekker bruin worden, lekker warme zon’. Maar nee hoor, niets van. Het was koud. Écht koud. En veel regen. Zat ik daar op de camping de eerste paar dagen met alleen als warm kledingstuk mijn Le Clou trui aan.

Op de derde dag had ik al een dagje vrij. Gezellig met Vera hebben we – op weg naar het strandje bij de Dordogne – de omgeving op de fiets verkend. Met helm en mountainbike zagen we er al erg sportief uit; als je dan ook nog eens echt op die mountainbike zit en helemaal voorovergebogen van die berg af sjeest, vóel je je ook nog eens echt sportief. Whaaaaaaaaa dat was leuk! Ging lekker hard ook. Chill!

Eenmaal aangekomen hebben we lekker in de zon gelegen. Ja! Dat kon! Mijn eerste dagje vrij, en het eerste dagje lekker weer. Chill chill! Terug naar de camping moesten we natuurlijk weer de berg op. In de zon. Pff. Hard fietsen! Maar wel helemaal gehaald, zonder te lopen.
De volgende dag stond ik in de keuken. Eerst weer bakkertje in de ochtend, vervolgens vrij in de middag en om vier uur beginnen in de keuken. Voor het eerst. Met Olmo, heel gezellig. Olmo (tegelijkertijd met mij aangekomen) had net twee dagen keuken gestaan en mocht mij nu inwerken. Ik heb natuurlijk al wat frituur- en afwaservaring met het werken in de dierentuin, dus eigenlijk ging het frituren en de bonnetjes al snel vet lekker.

De volgende dag kreeg ik van een aantal mensen van het team te horen dat het vet goed ging in de keuken. Haha, super leuk. Annita mocht ik inwerken die dag. In de ochtend hadden we het erover dat we samen in de keuken zouden staan die middag. Ze zei: ‘Ooh maar dat komt wel goed, want ik heb gehoord dat jij vet goed bent in de keuken!’. Super leuk om te horen.

Die dag van het Cuatorze Julliet. Nationale feestdag in Frankrijk. Ik stond dus in de keuken die dag, waar we mega veel kindermenus mochten bakken, klaarzetten en wegbrengen. Bijna alle mensen van de camping aten mee met de Table D`hôtes. Dus dat waren 73 kindermenus en in de 100 volwassen menu’s. Chaos in de keuken! Maar het ging helemaal goed.

Het bandje Les Voisins de Pallier kwam optreden hier op de camping. Tijdens het werken kreeg je daar niet heel veel van mee, maar na de bergen afwas en een heerlijke douche was het echt genieten van de toffe muziek. Na het bandje was er vuurwerk bij het zwembad. Super leuk.

Vandaag had ik weer een dagje vrij, maar ik ga even pingpongen en socializen ;) Dus die details komen later! Toedels!

  • 23 Maart 2023 - 15:19

    Linda:

    Hoi hoi,

    Leuk verslag. Wij gaan zit jaar naar de camping.

    Nu wilt m'n zusje een weekje langskomen met het vliegveld. Naar welk vliegveld vloog jij? Was dat dichtbij de camping?

    Groetjes Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Meynard

Linda

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 7434

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 01 Juli 2015

Mondragón

08 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Camping Le Clou!

Landen bezocht: